Ce ai schimba la Bucurestiul de azi ?

scrie mai jos ce ai schimba tu daca ai fi primar sau doar simplu cetatean ce iubeste acest oras si are putere de a influenta printr-un Consiliu al Cetatenilor deciziile municipalitatii

vom culege cele mai importante si prioritare idei si le vom include intr-un comunicat de presa trimis de asociatiile pro-bucuresti ce doresc semnarea lui, inaintea alegerilor pentru primari, ca sa stie viitorii „gospodari” alesi de noi ce anume ne dorim si mai ales ce e important pentru noi, sanatatea noastra si a copiilor nostri, pentru bunul gust al unei capitale europene si pentru promovarea ei turistica (pentru ca acum e total inexistenta!!!)

semnati si cu numele asociatiei, daca reprezentati vreuna, multumim

46 responses to “Ce ai schimba la Bucurestiul de azi ?

  1. John, degeaba ai schimba primaru’ in cazul in care curatenia nu se pastreaza de catre bucuresteni. Conteaza cel mai mult sa existe o atitudine corespunzatoare a tuturor bucurestenilor (de a nu se lasa in voia sortii, de a pastra curatenia, de a participa la sedintele consiliilor locale, la actiuni de genul CopaculdeHartie.ro, samd).

  2. In primul rand as stabili niste prioritati (bordurile sunt bune si ele, dar avand in vedere problemele pe care le avem in nici un caz nu sunt o prioritate):

    1.Un sistem de transport in comun foarte bine pus la punct.
    2.Stoparea constructiilor haotice (s-a facut mult rau, dar inca nu e prea traziu)
    3.Marcarea zonelor de parcare.
    Imi permit sa remarc ca ultimele doua implica foarte putine fonduri, dar ar aduce un mare plus calitatii vietii in Bucuresti.

  3. Ar trebui ca fiecare din noi sa se uite in jurul zonei in care locuieste si sa dea exemple concrete. Daca ar schimba fiecare ceva in zona proxima atunci incet-incet s-ar vedea ceva. Daca nu vorbim pe cazuri concrete, nu realizam nimic.

    1. Majorarea amenzilor pentru nerespectarea regulilor (macar cele de bun simt e.g. blocarea trotuarului de masini parcate ilegal, aruncarea gunoiului in zone neamenajate). Locuri de parcare cu plata exista, insa nimeni nu vrea sa plateasca, prefera sa pagubeasca pietonul ca e mic si singur. Ridicarea autoturismelor parcate ilegal.
    2. Imputernicirea paznicilor care pazesc zonele verzi sa dea amenzi celor care nu respecta zonele verzi. Penalizarea acestora in cazul in care zonele verzi arata mai prost decat atunci and le-au preluat.
    3. Crearea unei norme de amenzi pentru membrii politiei comunitare (e.g. 1. am trimis poze cu autoturisme care blocau accesul pe trotuar si nu s-a intamplat nimic 2. am intrebat ADP daca au vreo strategie cu parcarile de pe Stirbei Voda si nu am primit nici un raspuns de mai bine de 60 de zie). Sau penalizarea acestora pentru faptul a „dorm in papusoi”‘.
    4. Constientizarea faptului ca COPII FIECARUI BUCURESTEAN AU DREPTURI ELEMENTARE (e.g. dreptul la un aer curat, la o strada fara PET-uri sau alte gunoaie, la locuri de joaca amenajate si reparate periodic – parcul Cotroceni).
    5. Un sistem de transport in comun care sa descurajeze situatia existenta „soferul si masina”; interzicerea autoturismelor de teren in centrul Bucurestiului (ca in Paris). Odata creat, nu cred ca mai este nevoie de implementarea unui sistem de management al traficului. Amendarea fiecarui sofer care circula singur in maisna (ca in canada).
    6. Impozit auto nul pentru masinile hibride sau ecologice.
    7. Crearea unui sistem in care ADP-ul sa reactioneze mai repede in urma sesizarilor (e.g. in urma reasfaltarii nejustificate a Stirbei Voda in intersectia cu Calea Plevnei nu au fost refacute toate trecerile de pietoni asa ca in prezent risti sa te calce toti soferii pentru ca ADP a avut grija sa iti stearga dreptul de a trece soseaua).
    8. Obligarea asociatiilor de locatari si a insitutiilor publice a amenajarii zonelor verzi din proximitate, inclusiv plantarea de copaci prin posibilitatea deducerii din impozitul pe cladiri.
    9. Tunderea ramurilor copacilor de deasupra pistelor de biciclete pentru a nu fi nevoiti sa ne aplecam pe sub fiecare copac sau mai rau pentru a merge pe langa bicicleta pe pista de biciclete. Extinderea sistemului de piste de biciclete si schimbarea codului rutier pentru ca biciclistii sa aiba prioritate in fata autoturismelor, cu exceptia salvarilor, pompierilor, politiei si a autovehiculelor institutiilor statului.
    10. Intretinerea periodica a parcurilor (e.g. parcul de la Opera este neingrijit de ani, in timp ce parcul Kiseleff beneficiaza de atentie anual).
    11. Incurajarea utilizarii energiei alternative (e.g. toate cladirile ce se vor construi , daca au fatada de sticla, sa aiba panouri solare in loc de fatada de sticla.
    12. Implementarea reala a sistemului de separare a gunoiului (plastic-hartie-deseuri organice).

  4. 1. As interzice participarea la alegeri a primarilor si a subordonatilor lui, care candideaza sub acoperamint politic.
    2. As milita ptr. introducerea in legislatia in vigoare a unui amendament care sa dea putere populatiei sub umbrela unui referendum sa-l dea jos pe primar si subordonati in cazul nerespectarii programelor.
    3. In cazul licitatiilor care se executa sub girul Primariilor sa participe organe din Politie,organele specializate in anticoruptie.Participarea acestora sa se faca sub prestarea unui juramint ca atunci cind se va ivi vreo dereglare organele respective ca si toti ceilalti sa fie trasi la raspundere.
    In cazul marilor proiecte de licitatie sa participe si televiziunile, mass media.
    4. Depolitizarea primariilor sub toate aspectele.In cazul in care un membru al unei primarii este membru in cadrul unui partid sa fie exclus pe durata mandatului din partidul respectiv, aceasta ca sa nu pericliteze tragerea la raspundere in cazul unei fapte rau voitoare. Fiind in cadrul unui partid de multe ori au imunitate parlamentara si nu le este frica. Asa fiind un om normal pot fi invinuiti si bagati la inchisoare.
    5. Declararea in presa, in Monitorul Oficial al averii inainte de a incepe mandatul a fiecarui membru al primariei. Deasemenea declararea averii dupa incheierea mandatului.
    6. Restrictionarea bugetului privind calatoriile in strainatate si a bunurilor folosite pe durata mandatului. Vor sa calatoreasca :1/4 din fondul primariei, 3/4 din fondul personal. Sa-si foloseasca masinile personale ptr. rezolvarea treburilor primariilor.
    7. Tragerea la raspundere si la plata a responsabililor care au semnat de receptionarea lucrarilor .Lucrarile care s-au deteriorat dupa un anumit termen mai mic decit cel prevazut in caietul de sarcini sa se refaca pe banii celui care a semnat de receptionarea lucrarii.
    Deasemenea cei care au aprobat repararea unor strazi si apoi aceleasi strazi s-au stricat din nou ca urmare a unor noi reparatii sa fie platite din bugetul personal a celui care a dat ordinul de distrugere.
    8. O atenta si riguroasa selectie a producatorilor care vin sa vinda in piete. Este producator cu niste acte in regula sa fie lasat sa-si vinda produsele. Este tigan sau rom cum vreti sa-i spuneti sa-i fie interzisa vinzarea in piata.
    9. Controale riguroase asupra organelor de control care isi desfasoara activitatea privind igiena si calitatea produselor.

    Si ar mai fi multe dar acestea sint vise la care romanii asteapta indreptind degetul unul catre altul spunind :”Ei si? Nu-i treaba mea”

  5. As schimba probabil intreaga infatisare a Bucurestiului, cat si comportamentul partii umane care, din pacate, il populeaza.

    – as stopa modul abuziv de taiere a copacilor si de imputinare considerabila a spatiilor verzi
    – as aplica o modalitate mai inteligenta de gestionare a traficului (probabil prin imputinarea strasnica a licentelor acordate soferilor de masini care sunt practic neconforme cu normele privind limita noxelor eliberate in atmosfera si cu toate normele legate de asigurarea unui trafic de bun simt)
    – as stopa poluarea fonica existenta in trafic (amendarea soferilor cu exces de zel si precipitare maxima care genereaza un vacarm zilnic de neconceput)
    – as stopa aplicarea abuziva si haotica a banerelor si afiselor care ilustreaza reclame de pe monumentele cu importanta istorica si de patrimoniu (si nu numai de pe aceste cladiri, ci de pe majoritatea)
    – deh….daca demolarea tuturor cladirilor ceausiste nu este cu putinta (desi ar fi visul fiecarui om cu gust estetic), macar as aplica o vopsea colorata pe acestea in vederea imbunatatirii aspectului exterior si al invierii dorintei de a merge cu tragere de inima pe strada fara a fi izbiti de imaginea lor dezolanta, scabroasa si decadenta din prezent
    – as incerca implementarea unui program de informare a publicului asupra importantei covarsitoare pe care o are colectarea si sortarea gunoaielor (pentru ca acestea ulterior sa fie reciclate si refolosite)
    – as introduce un orar fix al transportului in comun de suprafata si a trenurilor de metrou pentru ca populatia sa fie informata in privinta programarii venirii fiecarui mijloc de transport
    – as propune plantarea a cat mai multe flori si copaci in gradinile din fata blocurilor cat si in parcuri
    – as interzice fumatul in localuri si in majoritatea locurilor (spatiilor publice) din oras, exceptie facand unele locuri in care se aplica permisivitate in practicarea acestui viciu
    – as implementa un sistem eficient de semaforizare ce permite sincronizarea si functionarea acestora pe termen indelungat
    – as amenda soferii care nu acorda prioritate pe trecerea de pietoni
    – as amenda stationarea ilegala pe spatiile dedicate biciclistilor a masinilor cat si a persoanelor care nu catadicsesc sa paseasca doar pe spatiul dedicat lor
    – as initia un program de institutionalizare, de integrare intr-un sistem educational sau cel putin de adapostire a tuturor aurolacilor (numai sa nu ii mai observ prin toate zonele Bucurestiului)
    – as responsabiliza fiecare cetatean cu privire la pastrarea curateniei orasului prin organizarea de programe (sau poate chestiunea asta chiar tine de educatie!)
    – as amenda aprig oricare abatere de la normele mai sus mentionate (visul meu!).

  6. 1. Interzicerea traficului rutier (cu exceptia ratb, salvarilor si coloanelor oficiale, a scuterelor, motocicletelor si bicicletelor) intre tineretului si victoriei pe nord-sud si intre mapn si pache cu mihai bravu pe est-vest, intre orele 06:00 – 20:00 (cum ajunge lumea la serviciu? nu ma intereseaza, pe jos, distanta ia cam 45min, cu scuterul 10, cu bicicleta vreo 15, cu masina 1,5h) situatia se va rezolva de la sine pt. Ca mai rau decat e acum nu se poate
    2. Sistem de semaforizare inteligenta ca in budapesta
    3. Eliminarea tramvaielor (avem strazi inguste, aglomerate si a caror prima banda e pt parcare). daca scapam de liniile de tramvai se pot face 2 benzi minim, special pt transportul in comun bazat pe autobuze ecologice (pe hidrogen sau biodiesel),care vor trebui sa fie f.f numeroase pt a prelua surplusul de calatori
    4. Stoparea acordarii de autorizatii de constructie pe 5 ani pe o raza de 15km din centru (cu exceptia lucrarilor edilitare)
    5. Obligatia proprietarilor de a reface fatada la 3 ani (nu 5 ca in paris ca aia n-au 7 tone de praf in aer pe km2) si o gama de culori specificata si normata foarte clar pentru fatade
    6. Pe o raza mai mare de 15km, interzicerea autorizarii de constructie in lipsa asfaltului, canalizarii, apei, curentului si gazelor pe strada respectiva
    7. O impozitare speciala (prefer sa nu detaliez) care sa puna capat speculei imobiliare din Capitala prin determinarea pretului de vanzare functie de valoarea de impozitare si nu invers, astfel aducand preturile in legatura cu nivelul de trai si puterea de cumparare
    8. O lege care sa impuna impadurirea unei centuri de 2km in jurul orasului la 30de km de centru, despagubirile prin fondul proprietatea
    9. Demolarea tuturor cladirilor, anexelor si structurilor construite fara autorizatie sau cu dosare incomplete (deci gata cu prefer sa platesc amenda)
    10. Alegerea primarilor si consiglierilor doar din randul celor nascuti in Bucuresti

  7. –> As ridica toate obstacolele de pe trotuar care blocheaza traficul pietonal (tarabe, chioscuri, florarii)
    –> As incerca sa rezolv problema cersetorilor si a oamenilor fara adapost (din ce in ce mai multi!) prin construirea de centre suplimentare care sa le asigure cazarea pe timpul noptii si cel putin o masa pe zi.
    –> As opri distrugerea spatiilor verzi si as planta o „centura verde” a capitalei
    –> As construi mai multe spatii care sa promoveze cultura si o gradina zoologica la standarde internationale

  8. As chimba legislatia privind constructiile civile astfel incat fiecare baiat care vrea sa faca o cladire de birouri in capitala sa fie nevoit sa faca si parcare subterana cu un numar de locuri de parcare de cel putin trei ori mai mare decat numarul de birouri.

    As promova mersul cu bicicleta prin acordarea de subeventii celor care isi cumpara bicicleta. Adica omul isi ia bicicleta se duce cu chitanta la primarie si i se returneaza o parte din bani inapoi.

    As promova transportul in comun in Bucuresti prin organizarea de intreceri intre autobuze, iar fondurile obtinute din vanzarea biletelor si publicitate le-as utiliza pentru achizitionarea altora noi. And let’s be serious cine n-ar vrea sa vada o liniuta intre un 385 si un 173 ?😀

    As chimba strategia de dezapezire a BUcurestiului astfel incat drumarii sa fie obligati sa dezapezeasca si atunci cand ninge, pt ca desi pare ca e o munca de Sisif , in alte tari s-a ajuns la concluzia ca e mai eficient sa dai zapada cate putin dar mai des decat sa incerci sa o dai pe toata dintr-o data. am vazut cu totii ce s-a intamplat iarna asta in bucuresti.

    as interzice reborduirea in bucuresti pentru urmatorii 5 ani.

    as interzice construirea de monumente total inutile si la suprapret (a se vedea bradul mIllenium)

  9. Initiativa mult prea comerciala in ziua de azi si devenita doar ca un promotor al unei imagini publice,”popa Tanda” pentru noi nu mai inseamna mare lucru.Daca ar fi sa o luam de la josul josului,Bucurestiul este cea mai murdara capitala din Europa?
    Se mira cineva?Eu ma mir doar cine se chinuie sa observe chestiile acestea!
    Daca un parc central de capitala este mizer,cu gunoaie nu numai printre boschetzi(sa poti sa spui ca sunt camuflate)ci efectiv pe trotuar,ce sa ne mai mire?
    Cei de la salubrizare matura doar noaptea,de aceea e jegos orasul asta,ca ei nu vad ce matura,e un exercitiu din cele care le fac ei zilnic.O miscare in aer de matura si genoflexiuni pe gura de canal.Daca as avea putere in stat,m-as spala cu ea pe cap de ea de putere ca imi doresc sa fiu mandru ca sunt roman!

  10. Bucurestiul de astazi este in mod evident diferit fata de cel proiectat acum zeci de ani. Totusi cateva aspecte de atunci (vorbesc de PUZ) ar trebui pastrate. In consecinta as vrea sa:

    1. Ca primaria sa incurajeze prin fonduri/subventii catre asociatiile de locatari sau proprietarii de apartamente utilizarea energiilor alternative (in special solara). Tot in aceasta idee in avizul de constructie sa oblige utilizarea energiilor alternative.

    2. Sa amenajeze o suprafata cat mai mare de spatii verzi tinand cont de opinia ecologilor privind speciile utilizate, amenajarea teritoriala etc.

    3. Sa incurajeze utilizarea mijloacelor de transport nepoluante (fie ele mijloace de transport in comun, biciclete etc).

    4. Sa intretina pistele pentru biciclisti prin marcare eficienta (fosforescenta, stalpi de 50-60 cm pe marginea pistei).

    5. Sa eficientizeze sistemul de colectare diferentiata a deseurilor prin puncte de colectare separate.

    6. Sa oblige asociatiile de locatari (eventual prin amenzi in cazul in care nu se respecta) sa intretina spatiile verzi asociate blocurilor.

    7. Sa mentina centrul istoric si sa-l promoveze la nivel national si international.

    8. Sa incurajeze munca in folosul comunitatii/voluntariatul.

    9. In colaborare cu IGP sa acorde amenzi mari celor ca arunca sau depoziteaza deseuri.

    10. Sa impuna in scoli schimbarea educatiei (personal sunt ignorat in provincie cand spun ca sunt bucurestean sau tratat in bataie de joc).

  11. Ce sa mai zic?
    1. john mi-a luat vorba din gura, as schimba in primul rind primarul, nu persona in sine, ci sistemul!
    2. Oana a dat o lista luuunga, si a vorbit de REGULI. Aceasta este solutia!
    Evident, daca exista vointa politica, nu este necesar ca bucurestenii sa vrea sa pastreze curatenia, etc. Se aplica AMENZI serioase pentru aruncat mizerii pe jos, blocarea intersectiilor, si altele.
    3 prioritatile ar trebui definite prin consultari publice, la nivel local si genaral. Sa fie intrebati oamenii: ce vreti sa facem in primul rind cu banii Dvs? Vreti borduri? transport public? autostrazi cu pasaje supraetajate? megablocuri linga catedrala?

  12. Haideti sa o luam invers, de la problema spore solutionare!
    mai intai diagnosticul:

    1. Va place cum arata Bucurestiul acuma?

    2. Daca macar 5 raspunsuri sunt negative, sa analizam DE CE nu va place, si cum s-a ajuns la asta.

    3. Oare cine este de vina? Cine face mizerie in oras? Cine taie pomii? Din cauza cui este traficul imposibil, de dimineata pina seara? Cine da aprobare la blocuri inalte linga monumente istorice? Cine iroseste banii cetatenilor pe borduri?

    4. Sa fie de vina invadatori extraterestrii din alta galaxie?
    Sau tancurile sovietice , ca in 1944?
    Sau Securitatea lui ceausescu?
    Nu cumva alesii nostri au gresit?
    Ne reprezinta bine sau nu?
    Daca nu, cine este de vina?
    De ce i-am ales pe acestia?
    Ce facem la urmatoarele alegeri locale, care sunt foarte aproape?

    Sugestii?

  13. As face orasul curat prin amenzi usturatoare sau zile de munca un favoarea comunitatii pt. cei care il murdaresc (fizic – cu gunoaie; sonor – cu claxoane, motoare de masini, camioane si motociclete foarte zgomotoase, muzica pusa la maxim in spatiile publice sau in casele personale; vizual – cu panouri care acopera peisajul citadin; moral – cu injuraturi si atitudini nedemne care se pot auzi si vedea la tot pasul etc.). As stimula proprietarii sa intretina casele curate (inafara si inauntru), as face park house-uri in zonele f. aglomerate cu masini, as obliga constructorii sa faca locuri de parcare pt. cladirile pe care le fac, as inchide circulatiei auto zona istorica veche a orasului (ex. Dealul Mitropoliei care a ajuns cloaca orasului, fara nicio protectie sau vreun control din partea autoritatilor locale – isi poate cineva imagina peisajul din zona Mitropoliei existand in Piata San Piedro sau in fata la Notre Dame???) si as face terase, cafenele si puncte de atractie turistica acolo. Pasajul Universitatii este o alta mare rusine a Bucurestiului nostru iubit..!

  14. Stiu Bucurestiul de aproape 50 de ani.
    Imi aimntesc vremea cind seara, dupa arsita, vara, treceau cisternele stropind abundent trotuarele si carosabilul.
    Imi amintesc noptile minunate cin centrul (la Universitate) tocmai fusese dotat cu becuri de ceata…
    Ordine si SIGURANTA carora le duc dorul.

  15. Am stat in Bucuresti peste 12 ani. Am plecat in 1996. Am fost recent in Bucuresti si am avut foarte multe surprize neplacute, in multe locuri era de nerecunoscut. Atmosfera era sufocanta (atat la propriu cat si la figurat) fapt care a determinat o scadere semnificativa a calitatii vietii.
    Daca as schimba ceva as incepe cu administratia, la toate nivelurile.

  16. Citeva idei (nu neaparat in ordinea prioritatilor):

    1. Ar trebui rezolvata (prin eutanasiere sau, in masura in care se poate, prin adoptie) problema ciinilor vagabonzi care s-au inmultit peste masura si, actualmente, data fiind Legea Protectiei Animalelor, vor ajunge probabil sa depaseasca numarul bucurestenilor nu peste mult timp. Ar trebui adoptata (si aplicata!) o lege eficienta care sa perimita tragerea la raspundere a proprietarilor pentru pagubele produse de animalele lor. Ar trebui desfiintata si categoria de „ciine comunitar” (i.e., „adoptat” de un bloc) sau amendata in asa fel incit asociatiile de locatari sa fie responsabile daca respectivul ciine ataca pe cineva. Locuiesc intr-un bloc in spatele caruia traieste o haita de aproximativ 10 ciini (la ultima numaratoare) si unde ciinele „oficial” al locatarilor se „distreaza” atacind biciclisti!

    2. Ar trebui intezisa „toaletarea” haotica a pomilor sau taierea lor abuziva sub pretextul ca ar fi periculosi sau ar putea cadea pe masini. Evident, pomii din orice oras trebuiesc tunsi anual (dar la date fixe, in primavara preferabil, nu oricind ii trece cuiva prin cap), iar cei uscati sau bolnavi trebuiesc taiati. Dar felul in care aceste actiuni se fac in Bucuresti nu are nici o noima si, vara mai ales, rapeste putina umbra si racoare accesibila in oras.

    3. Ar trebui cumva rezolvata problema parcarilor ilegale. Evident, numarul de locuri de parcare e insuficient, dar in ultimii ani, felul in care se parcheaza masinile in oras frizeaza absurdul: pe majoritatea trotuarelor mai inguste nu se mai poate circula (am ajuns oare un popor exclusiv de automobilisti? oare cei care se dau jos din masinile care blocheaza trotuarele nu merg niciodata pe jos?), iar pe strazile mai late s-a ajuns sa se parcheze si pe banda a doua sau a treia (cine nu crede, sa faca o excursie pe sos. Iancului). In acest scop, ar trebui reinfiintate serviciile de tractare ale masinilor parcate ilegal si infiintat un serviciu de „meter maids” ca in orasele americane care sa se ocupe exclusiv de amendarea masinilor parcate ilegal! Si evident, sa se construiasca parcari!

    4. Primaria ar trebui sa creeze un sistem de transport in comun eficient si civilizat, care ar putea servi ca alternativa la masina personala. Ar trebui suplimentat numarul de autobuze, troleibuze si tramvaie (unde, date fiind ultimele veri, ar trebui sa functioneze aerul conditionat) si extins metroul. Am calatorit in multe locuri si pot spune ca Bucurestiul are cel mai „user-unfriendly” sistem de transport in comun pe care l-am vazut: supraaglomerat, lent, fara minim comfort (frig iarna, cald vara, aer irespirabil tot timpul), cu orare haotice (de fapt, fara orar deloc!), cu statii si legaturi nesemnalizate. Meroul mai ales, este o gluma proasta – garnituri invechite, statii mizerabile, traseu neprelungit de pe vremea lui Ceausescu, frecventa lenta…)

    5. Ar trebui sever reglementat modul in care se construieste in oras. Constructia in zonele vechi mai ales ar trebui sa fie foarte atent monitorizata pentru a se elimina demolarile abuzive ale caselor vechi, specula cu titluri de proprietate si aparitia diversilor monstri de gen Cathedral Plaza. Comisia Monumentelor Istorice ar trebui sa-si faca treaba si sa i se dea un rol autentic in stabilirea conditiilor in care o casa veche se poate demola. Demolarile actuale din Bucuresti au ajuns sa le rivalizeze pe cele din vremea lui Ceausescu!
    Ar trebui desemnate citeva zone, care sa aiba rolul de „City,” de zona de afaceri – unde sa se poata construi in voie zgirie nori – evident, nu in centrul si asa suprapopulat si supracirculat al orasului. Pipera sau uriasul teren viran de pe Bulevardul Alba-Iulia ar fi exemple excelente de asemenea zone.
    Si ar trebui atent monitorizate actualele santiere, responsabile (impreuna cu disparitia spatiilor verzi) de praful ubicuu din oras.
    Populatia din zonele unde se construieste ar trebui informata si consultata!

    6. Ar trebui dramatic extinse spatiile verzi si parcurile, eventual chiar acordate facilitati celor care construiesc o cladire noua care sa aiba o gradina sau pomi plantati in fata. Ar trebui plantata o centura verde autentica in jurul orasului si intretinuta Padurea Baneasa. Si, pe o tema inrudita, ar trebui salubrizate lacurile: Bucurestiul are un imens potential pe care-l risipeste in lacurile care-l inconjoara: aduse la standarde tolerabile, ar putea fi transformate in zone de agrement: pescuit, navigatie, parcuri etc.

    7. Ar trebui rezolvata problema gunoaielor, prin introducerea OBLIGATIVITATII contractelor cu Salubritatea (si a unor amenzi usturatoare in caz contrar), dar si prin curatarea regulata a trotuarelor, carosabilului si rigolelor (si aici nu ma refer la stropitul anemic care se practica vara, ci la o investitie autentica in masini moderne care se poata curata cu adevarat asfaltul).

    8. Ar trebui introduse piste reale pentru biciclisti, care sa permita doritorilor sa si ajunga undeva, ca sa nu mai vorbesc de spatii amenajate pt. parcarea bicicletelor. Intr-un oras cu clima Bucurestiului, doritorii ar putea merge cu bicicleta la serviciu aproape 8-9 luni pe an!

    9. Ar trebui cumva rezolvata problema cersetorilor si a vagabonzilor care impinzesc orasul, prin crearea unui sistem eficient de asistenta sociala. Aici, insa, nu este doar treaba Primariei, ci si a organizatiilor nonguvernamentale, a populatiei si chiar a Bisericii: este ironic ca exista mai multe organizatii pt. protectia ciinilor vagabonzi decit a persoanelor fara adapost!

    10. Sa se rezolve problema poluarii fonice: vara mai ales Bucurestiul e un infern: la zgomotul traficului si al santierelor se adauga muzica de la zeci de terase si restaurante, sau chiar de la bucurestenii amatori de o „mica petrecere” la curte sau intre blocuri. Politia ar trebui abilitata sa amendeze usturator sau chiar sa aresteze asemenea scandalagii; pe moment tot ce poate face un politist e sa dea o amenda simbolica si atit.

    11. Bucurestenii insisi ar trebui sa se civilizeze mai mult: ar trebui sa se implice civic in soarta propriului oras, sa-si cunoasca si sa-si ceara drepturile si, mai ales, sa se respecte unii pe altii – multe dintre problemele pe care am incercat sa le descriu nu s-au creat din vina lor, dar unele (parcarea si traficul haotic, gunoaiele, de exemplu) s-au exacerbat si din cauza nepasarii lor!

  17. Cateva idei ieftine (gratis unele)

    1. Aplicarea legilor;
    In ce tara din lume, lipsa locurilor de parcare iti da dreptul sa parchezi unde vrei? Nu mai avem pe unde sa mergem nici pe jos. (vezi gradinita 50 de pe N Iorga; zeci de copii intra pe carosabil datorita blocarii trotuarelor.)
    Apropo, sunt sofer si am si eu masina, dar daca nu pot circula decent cu masina, imi doresc macar pe jos sa o pot face.

    2.Limitarea regimului de inaltime functie de zona si marimea strazii.
    Exista blocuri noi intre cladiri interbelice, turnuri de zeci de nivele pe strazi inguste, etc. Si ne intrebam de ce costa mii de Euro/mp terenul. Cat ar mai costa daca nu ai avea voie decat p+2?

    3. Liberalizarea preturilor parcarilor de resedinta.
    La preturile actuale, de ce s-ar construi parcari subterane, etajate, etc.

    4. Transport in comun:
    Modificarea preturilor; In plus o calatorie si in minus abonabentele.
    Banda speciala pentru autobuze/troleibuze.
    Abonamente nenominale.

  18. 1. Amenzi usturatoare pentru civilizarea populatiei, a orasului si a soferilor (gunoaie, parcare, claxon, semafor, injuraturi, scuipat pe strada, caca de ciine, rupt plantele din parc).
    2.Curatenia orasului
    3.Transport in comun practicabil si civilizat
    4.Transport in comun nepoluant
    5.Blocarea centrului pentru transportul autoturismelor.
    6.Spatii verzi, inverzirea orasului.
    7.Fara animale vagaboande pe strazi.

  19. Hello Everybody,

    Am citit cateva din ideile voastre.
    Toate de bun simt.

    2 observatii:

    Oana – nu trebuie marite amenzile pentru parcare ilegale; trebuie numai aplicate cele existente. 2-3 amenzi pe saptamana si te mai gandesti unde parchezi.

    Dan – spui ca mai rau de atat nu se poate; esti optimist; primarii nostrii pot orice.

  20. Un delict federal SUA sanctionat cu amenda de 1 000 dolari.
    Neridicarea rahatului propriului caine de pe locurile publice !!!
    Care si functioneaza.
    Realizati ce sitem de supraveghere necesita.
    Cam asta ar trebuie si in Romania. Un sistem legifereat de abateri care sa fie identificate si sanctionate ca lumea.
    Numai ca pestele de la CAP se-mpute…
    Cine sa aruce primul cu piatra ?
    Cei care traiesc bine din gunoiul Bucurestiului ?

  21. Completare:
    Intr-adevar, reglementari si amenzi usturatoare pot exista, dar degeaba daca nu se si URMARESTE CONSECVENT APLICAREA LOR LOR! De 3 ani fac sesizari in scris sau telefonic la Politia rutiera pt. masinile parcate ilegal pe Aleea Dealul Mitropoliei (km. 0 al capitalei Romaniei!), la Primaria de sector pt. cersetori si comert ambulant ilegal, cu mizeria agerenta, si mi s-a raspuns ca vor avea in vedere problema, au dat O ZI amenzi si apoi a murit actiunea! In fiecare zi aleea e vizitata de echipaje de politie care doar… viziteaza si se… sfiesc sa aplice legea! Institutii ale statului platitte de contribuabili REFUZA SA APLICE LEGEA!!! No comment!

  22. Cu totii dorim schimbari majore in ceea ce priveste capitala. Asadar consider teribil de importante cateva aspecte pe care le mentionez mai jos:

    Construirea de parcari in dreptul blocurilor de locuinte si in zonele centrale Bucurestiului. Astfel se poate fluidiza traficul datorita disparitiei autoturismelor parcate la intamplare si care reprezinta obstacole in desfasurarea „normala” a traficului.

    Amenajarea (si suplimentarea) spatiilor verzi. Curatarea spatiilor verzi (deja existente).

    Demararea de proiecte care sa-i civilizeze (sa pastreze curat spatiul public si nu numai) si sa-i tempereze (in trafic) totodata pe agitatii locuitori ai Bucurestiului.

    Multumesc,
    Ama Tomulescu

  23. O idee:

    Primaria, in parteneriat cu Ministerul Educatiei sa amenajeze parcari subterane in curtile scolilor, (cu acces separat binenteles).
    Finisajele la o astfel de constructie oricum sunt zero, si ca atare preturile nu au cum sa fie mari.
    Banii din inchirieri sa ii ia invatamantul ca oricum au nevoie.

    Ce ziceti?

  24. Daca as putea face miracole, as schimba mentalitatea a 75% din locuitorii lui care nu au habar de comportament civilizat. Este suficient sa stai cateva zile prin Cluj sau prin Targu Mures si ai sa intelegi de ce unii de acolo vor sa se separe intr-un fel sau altul de noi astia din sud.
    In loc sa ne preocupe intradevar poluarea pe care o produc masinile in Bucuresti, dam legi si impunem taxe in interesul unor companii din industria auto, si lasam camioane vechi de zeci de ani sa circule si sa produca nori negrii in urma lor, si mult plumb in noi si copii nostri. Se fac inspectii auto periodice si se constata gradul de poluare al fiecarei masini. De ce nu plateste fiecare in mod exact pentru cat polueaza? De ce nu sunt oprite autovehiculele care polueaza prea mult? Deci s-ar putea da o lege mult mai simpla si mai eficienta dar din pacate nu este si in interesul celor pe care i-am votat. Sa speram ca vor realiza ca nu e bine ce fac cand vor vedea ca populatia scade cu 0.5 mil/an sau can vor vedea ca nu se va mai putea respira pe strada decat cu masca.
    Ce sa mai zicem de sistematizarea urbanistica!? E la pamant. Fiecare construieste unde vrea si cum vrea. Nu conteaza daca e vorba de un bloc cu 15 etaje si ca nu are loc de parcare, nu conteaza daca e o vila si nu va avea canalizare, iar mizeria se duce in lac.
    In Bucuresti daca ai bani nu prea conteaza ce spune legea. Platim avocati si o interpretam cum ne place, caci legile nu trebuie sa fie clare. De ce sa nu faca si ei ce vor?
    In cazu asta, cam totul este infect si este mult mai usor s-o faci pe lasu si sa pleci intr-o tara cu oameni civilizati decat sa stai aici in tara ta inconjurat de „jmecheri” si sa vezi cum te afunzi usor, usor ca intr-o mlastina cu rahat.

  25. Daca as avea decizie as :
    -repara casele vechi frumoase si pretioase
    -angaja gardieni publici acreditati sa dea amenzi mitocanilor care fac mizerie.
    -interzice constructiile hido-modernist-penibile de azi
    -propune legi care sa apere cetateanul si nu mafiotul
    -instala camere de observatie ca la londra

  26. Pentru Fritz:
    Mi se pare o idee buna cu urmatoarele conditii:
    – politistii sa amendeze soferii pentru masinile parcate ilegal (altfel se va intampla ca in prezent – e.g. parcarea de la Opera e ocupata permanent doar 75% deoarece costa – tocmai a crescut pretul de la 3 lei/h la 4 lei/h si banuiesc ca o sa se ajunga la un grad de ocupare de 50%);
    – indiferent pe unde este accesul in parcarea respectiva, sa existe limita de viteza (max. 5km/h) pentru ca foarte multi soferi ies cu viteza foarte mare si fara sa se asigure, iar aceasta limita de viteza sa fie strict urmarita/respectata.

  27. Pt. Gabi Simionescu:
    Si in cazul meu este la fel – pentru Stirbei Voda intersectie cu Plevnei. In plus pana acum o luna cei de la politia rutiera aveau o adresa de mail unde trimiteam poze cu masinile parcate ilegal. Au dat o amenda (numai pentru o poza publicata in ziar) si dupa aia li s-a „stricat” adresa de mail.
    Poate ne impartasim din experienta, ne-om aduna mai multi oameni si om reusi sa ii miscam din loc. parerea mea e ca politisitii ar trebui sa stea in strada, dar prefera sa faca munca de birou desi in fisa postului scrie ca ar trebui sa stea in strada. Asta inseamna ca ii platim degeaba.

  28. Fritz, eu nu stiu ce sa ma mai fac cu masinile astea si politistii. Au dat amenda la un moment dat pe baza de poze (facute de mine), dar acum spun ca vin ei si fac poze, ca altfel poza mea nu conteaza.
    In plus daca asculti emisiunea traficantii de pe news fm, o sa „vezi” ca acolo se dau lectii despre cum sa nu platesti amenda in mod legal. Apoi chiar daca politistul respecta legea, soferul respectiv e dat in judecata si tot el castiga (se merge pana la a aduce martori mincinosi) pentru ca politia nu se prezinta in instanta.

  29. In ceea ce priveste banda speciala pentru tranportul in comun, dati-mi voie sa fiu fff sceptica. Exista o astfel de banda pe Bd. Regina Elisabeta si exista degeaba. O incalca toate autoturismele. FARA AMENZI NU SE POATE. Ar trebui schimbat si codul rutier. Sa aiba o noima datul amenzilor astora. Eu una nu pot intelege de ce Politia se fofileaza in a da amnezi: frate, daca masina aia e parcata ilegal la 20 de m de o parcare care are locuri libere de ce nu ii dai amenda????

  30. Pentru summit-ul Nato primaria a strins cinii vagabonzi, a scapat de cersetori si va remorca si amenda masinile parcate ilegal. De ce nu se poate face asta tot timpul, ma intreb?

  31. Cred ca problema cea mai mare a orasului este traficul. O reducere a timpului petrecut in masina intre doua puncte din oras ar avea ca efecte multe benefice conducand in final la o calitate mai buna vietii noastre de zi cu zi.
    Iata cateva idei care ar putea diminua blocajele in trafic:
    1. Un sistem de transport in comun mai bun, mai eficient.
    2. deblocarea benzii 1 de pe marile artere, inlaturarea masinilor parcate pe prima banda. se paot realiza acele alveole in spatiile de pe trotuar.
    3. eliminarea zonelor verzi centrale de pe marile bulevarde (dr. taberei, iuliu maniu, in balta alba).
    4. suplimentarea temporara cu o banda pe sens pe bulevardele centrale: pe magheru dimineata este coada spre piata romana si este absolut liber spre universitate; daca s-ar folosi temporar o banda din sensul spre universitate pentru deplasarile in sens opus ar fi mai bine.
    5. obtinerea autorizatiei de cosntruire a unei caldiri noi (office, rezidential, mall orice) sa fie conditionata de construirea unui nr. absolut suficient de locuri de parcare

    PS. dar este oare misiunea noastra sa venim cu idei, nu avem primari, consilieri, specialisti? nu mai vorbim de consultanti platiti pentru a gasi solutii…

  32. Bine zis Alex.

    Avem consilieri, primari si specialisti. Si oricum stiu ce vrem.

    Parerea mea este ca nu ii intereseaza; deranjul este mult prea mare pentru ei sa faca ceva; la prima piedica s-au oprit, creaza o comisie sa analizeze situatia, si merg la talk-show-uri sa explice de ce nu sunt ei vinovat.

    Eu unul sunt hotarat sa nu ma mai duc la vot; am fost dezamagit de prea multe ori, si pur si simplu nu mai CRED ca este cineva care va face ceva.

    Singurul in care mai am incredere este Dl Negoita de la 3 (la ce partid e?), dar cum eu stau in 2 si el nu candideaza la capitala….

  33. Tocmai asta e problema: nu avem functionari publici (primari, consilieri etc.) competenti. Atita vreme cit legile se fac pentru beneficiul citorva afaceristi, iar orice functie publica e privita ca o sinecura nu se va rezolva absolut nimic. Pe de alta parte, nici societatea civila nu e organizata eficient. Locuiesc in Toronto si aici exista numeroase si foarte vocale asociatii de protejare a monumentelor istorice sau a mediului care sint capabile de proteste organizate si de a caror opinie se tine in general cont. In Romania, aceste proteste sint sporadice, de mica anvergura si in general fara efect (Parcul Bordei e o exceptie incurajatoare).

  34. Eu cred ca nu se zice degeaba „avem tara frumoasa, pacat ca e locuita”. Este cat se poate de potrivita pentru Bucuresti, in primul rand oamenii. Credeti ca in Europa, orasele alea frumoase, le-au facut primarii? Pai daca din putinul asta care mai ramane dupa ce se fura, se face ceva, si oamenii il fura si il distrug. E chiar asa greu sa tzii hartiutza in mana, pana la urmatorul cos de gunoi, fie el si la 3-400 m. E chiar asa important ca ajung cu 5 minute mai devreme la servici? Chiar nu pot pleca cu 10-15 min mai devreme de acasa, astfel incat sa nu mai fiu nevoit sa traversez pe rosu, aurea, sa ma injure totzi si sa mai incurc si circulatia? E valabil si pentru soferi. Apropos, acum ca e perioada summitului, si sunt politisti in fiecare intersectie, de ce circula mai fluent?

  35. Emil,

    Adevarul este undeva la jumatate;

    Oamenii au vina lor; si aici ni se intorc toti anii de „educatie” de dupa revolutie, cand singura valoare reala a ramas banul, obtinut prin orice mijloace; bunurile pe care le avem si cu care sa ne laudam, deasemenea obtinute prin orice mijloace.

    Eu unul nu am cumparat nicioadata un bun a carui provenienta sa nu o cunosc.

    Si mie mi-a fost furat telefonul, dar, chiar daca am avut ocazia sa imi iau unul „ieftin” si de fitze, am preferat sa imi cumpar ce imi permit; si sunt f putini ca mine.

    Ref la Parcul Bordei, ma bucur ca a ramas Parc; totusi ma scarbeste fatarnicia de care dau dovada primarii care au participat la miting-uri.
    Vezi primarul sector 1 care a zis ca mai bine isi da demisia decat sa semneza autorizatii de contructii in Parc; acelasi primar a dat autorizatii de constructii in Pta Victoriei, la cladiri inalte, ca o sa ne blestemam zilele incercand sa circulam pe acolo.

    Deasemenea, primar sect 2 – pe platforma Pipera se contruieste „in draci”; mai putin infrastructura. E o adevata aventura sa pleci la 6-6.30 de acolo. Si mai sunt cel putin 7-8 turnuri in constructie.

    In concluzie, oamenii vor deveni mai civilizati atunci cand vor exista reguli care sa se respecte, cand autoritatile statului isi vor face datoria si ii vor sprijini in mod real, cand vor avea primari care sa le castige respectul, cand legile vor fi interpretate la fel pentru toata lumea, iar nerespectarea lor va avea aceleasi consecinte indiferent de functie, bani, sau statut social.

  36. Fritz,

    ai totala dreptate – nu poti respecta niste legi care nu sint aplicate egal si ferm. Cel putin la inceput, pina cind majoritatea oamenilor se vor obisnui sa le respecte din bun simt, ele vor trebui aplicate ceva mai „dur” (i.e., amenzi frecvente si usturatoare). Si toate acestea nu sint imposibile: cel mai bun exemplu e ce s-a intimplat cu petardele in Bucuresti: pina in 2005, decembrie era un cosmar, iar orasul parea sub bombardament. O data ce s-a interzis comercializarea si importarea lor (iar legea chiar s-a APLICAT), problemele s-au redus substantial.

  37. Cel mai mult ma deranjeaza mizeria,praful ,imbacseala,constructiile haotice si sutele de gropi,categoric unica solutie pentru toate este aplicarea legilor respectiv amenzilor, propunerea mea :obligatia fiecarui magazin-Institutie-Asociatie de locatari sa igienizeze fatzada si trotuarul care-i corespunde respectivului imobil …si cei care se apuca de-o constructie fie ea si-o groapa sa aibe un termen limita, in caz de nerespectare ,amenzi,mi-ar placea ca dupa o ploaie sa nu inot intr-o mocirla…saraci dar curati domnilor edili!

  38. Sunt bucurestean si iubesc acest oras. Din cauza fiecaruia dintre noi a ajuns asa cum este, de fiecare dintre noi depinde sa fie cum ni-l dorim. De la hartia aruncata pe jos pana la aprobarea unui contract dezavantajos pentru Bucuresti. Probleme sunt multe. Rostul nostru, al tuturor este sa gasim solutii.

  39. Amenzi administratiilor de bloc, pentru ca locurile special amenajate in incinta blocurilor nu sunt folosite si prefera tomberoanele in jurul blocului care sun focare de infectie, miros urat, aspect …Amenzi pentru „iubitorii de animale” care nu aduna mizeria pe care o fac cainii in parcari, pe strada, in parc ! Pentru asta trebuie urmariti si dupa o amenda poate vor respecta curatenia. ANIMALUL NU ARE NICIO VINA !!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s